Facility Services

Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för din arbetsplats

Kvalitetssäkrad service med människan och verksamheten i fokus

Behöver du hjälp med städning, inköp av kaffe – eller varför inte mikrobiell provtagning – på din arbetsplats? Då har du kommit rätt!

Oavsett hur din arbetsplats ser ut är den en del av företagets ansikte utåt – och för att du ska vara fri att göra ditt jobb behöver allt runt omkring flyta på som det ska. Papperskorgarna ska tömmas, fikarummet städas och det ska finnas chokladbitar med företagets logga i konferensrummet lagom till mötet. Allt detta är viktigt – vare sig du ska ta emot kunder, hålla en workshop eller ha en spontan avstämning med kollegorna.

Våra konsulter optimerar er arbetsplats efter hur ni vill ha den. De ser till att receptionen är representativ, att lokalen uppfyller lagkraven och att whiteboardpennorna är på plats när projektplanen ska skissas upp. Du kanske vill förse personalen med obegränsad tillgång av energidrycker, eller bara slippa oroa dig för att toalettpappret fylls på i tid.

Jobbar ditt företag med sjukvård eller industriell produktion? Utöver klassisk Facility Service jobbar vi även med specialservice och städning av renrum. Tillsammans hindrar vi den där mikroskopiska och potentiellt förödande partikeln från att leta sig in i er produkt.

Ett urval av våra arbetsplatsknutna och verksamhetsnära tjänster

Arbetsplatssupport

  • Post och godshantering
  • Växel och reception
  • Vaktmästeri och fastighetsskötsel
  • Kontorsmaterial
  • Avfallshantering och återvinning

Verksamhetssupport

  • Processtädning
  • Specialstädning

Rent på jobbet

  • Städning
  • Hygienservice
  • Entrémattor

Service management

  • Planering och arbetsledning
  • Kvalitetsuppföljning
  • LEAN-services

Trivsel på jobbet

  • Varma och kalla drycker
  • Frukt och snacks
  • Vending
  • Växtinredning

Sagt om oss

Flexibilitet och Kunskap. Med kort varsel behöver vi dra ner eller utöka resurser på t ex lager. Kunskap om krav och regelverk inom läkemedelsindustrin.

Bioinvent

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes Sunebring/Country Manager Freudenberg Household Products Vileda

PIMA ställer alltid upp med bra service och kort varsel. Det arbetet som dom gör åt oss är både våra kunder och vi väldigt nöjda med.

Enaco

Pima: en leverantör som gör allt.

Jimmy Eklöf, Höganäs AB

Hög kvalitet. Genomtänkta processer. Seriöst.

Medivir

Vill man ha den bästa tänkbara servicen, expertisen och tilliten till ett företag är Pima ett självklart val.
Sedan start har Pima levererat och uppfyllt våra önskningar och behov. Personalen är fantastisk och gör sitt yttersta för att hjälpa till. Vi kan inte tänka oss några andra än Pima! Ni är bäst, tack!!!!

Michaela Fröberg, Office Manager Gears of Leo

Så här går vi tillväga

01

Lära känna varandra

  1. Fyll i era kontaktuppgifter och en kort beskrivning av ert behov i formuläret nedan.
  2. Vår konsult återkommer till er inom kort och då kan vi börja bekanta oss med varandra.
  3. Om det finns ett konkret behov att se över tjänsterna så är det brukligt att boka ett första inledande besök hos er.

02

Definiera behov, mål och lösning

  • Vid besöket går vi igenom ert behov och rådande förutsättningar.  I denna fas görs oftast en beskrivnng av hur en lösning skulle kunna se ut.
  • Om behovet finns att gå vidare så blir nästa steg att ta reda på mer ingående fakta och definiera mål.
  • Tillsammans med vårt team av experter arbetar konsulten sedan fram ett förslag till lösning.
  • När ni är nöjda med lösningen upprättas ett samarbetsavtal och en plan för uppdragets start.

03

Vad händer sedan?

Det är nu vi jobbar på med det som vi älskar att göra – alla våra processer för att kunna leverera en bra tjänst som ni kan vara trygg med. Mycket av arbetet märker ni inte av eftersom vi frigjort er från tiden det tar att behöva tänka på det.

I korthet händer detta:

  1. Vi tillsätter en dedikerad Service Manager som tar hand om er.
  2. Service Manager bekräftar startdatum för leveransen till er.
  3. Service Manager säkerställer därefter att uppstarten går smidigt enligt våra utförliga processer för uppstart och leverans.
  4. Efter uppstarten blir Service Manager ansvarig kontaktperson för den fortlöpande leveransen. Service Manager och säljkonsulten ansvarar sedan tillsammans för vidareutveckling av vårt samarbete.

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig senast nästkommande arbetsdag!

Läs mer om Service Management

Senaste från bloggen

Rent mötesrum

Blogg

Hur rent är ert kontor – egentligen?

Vi brukar prata om upplevd renhet i jämförelse med verklig renhet. Har din arbetsplats kaffekoppar i fönstren och bananskal i papperskorgarna (som inte töms i tid)?

Se alla inlägg