Professionell trappstädning - BRF och fastighetsägare
En fräsch entré och trappuppgångar säger mycket om en fastighet. När boenden välkomnas av välstädade lokaler så stärks det första intrycket och känslan! Därför är det viktigt att anlita en professionell och seriös städleverantör av trappstädning som har kunskapen för att öka trivseln samtidigt som slitage kan motverkas vilket ökar fastighetens livslängd.
Kunskapsledande företag vid trappstädning
Serviceföretaget PIMA har varit verksamma i över 45 år och är idag kunskapsledande vid leveranser av service och lokalvård. All personal utbildas regelbundet vid vår egna digitala utbildningsplattform för att säkerställa att alla leveranser av exempelvis trappstädning sker professionellt och enligt rutiner. Vi är även stolta över att vara ett auktoriserat serviceföretag, en trygghet för våra anställda och dig som kund.
Öka trivseln bland boenden
Trapphuset är det första man kommer in till efter att ha varit ute och därför samlas det ofta grus, pollen, damm och massa annat smuts där. Detta kan påverka luften och inomhusmiljön negativt och kan på lång sikt påverka boendes hälsa. Därför är det extra viktigt att städa trapphuset rätt och tillräckligt ofta. Ett rent trapphus ökar trivseln hos både boende, besökare och de som har kontor i fastigheten.
Med våra + tänster får ni alla era support och trivseltjänster från oss, en kontakt och en faktura – lätt helt enkelt!
Bra trappstädning
Rent och snyggt med serviceglädje
Kunnig och utbildad personal
Tydliga avtal och instruktioner
Miljövänlig trappstädning
Tryggt val
Synliga ID-kort och logotyper
Kollektivavtal/försäkrade medarbetare
Ansvars- och nyckelförsäkring
ISO 9001-certifierade för kvalitet
ISO 14001-certifierade för miljö
Ett av Sveriges äldsta familjeföretag i branschen, grundat 1978
Hur går trappstädningen till?
Från förfrågan till leverans, en lokalvårdslösning som förenklar din vardag.
Steg 1
Kontakta oss via formuläret
Är det dags att se över lokalvårdsleverantör för er trappstädning? Fyll i formuläret nedan så tar vi kontakt med dig!
Steg 2
Platsbesök och presentation av offert
För att få en så bra bild av era miljöer och behoven som finns, brukar vår säljare komma ut på ett platsbesök. Du som kund får berätta om era önskemål och därefter tar vi fram och presenterar en kundanpassad offert för trappstädning.
Steg 3
Trappstädningen startar
När ni är nöjd med utformningen av trappstädning och accepterat vår offert, så kommer vår personal och startar trappstädningen enligt överenskommelse.
Som ansvarig för miljön kan du känna luta dig tillbaka och få tid till annat medan vi utför en professionell trappstädning som är skonsam för naturen, städarna och de personer som vistas i utrymmena. Som auktoriserat serviceföretag har även våra anställda kollektivavtal.
Kvalitetssäkrad trappstädning
För att säkerställa 100% leveransgaranti genomförs en kvalitetskontroll av trappstädningen i två steg, egenkontroll och kvalitetskontroll. Efter varje städtillfälle utför lokalvårdaren en kvalitetskontroll i form av en egenkontroll för att säkerställa att allt ser bra ut och har utförts enligt överenskommelse.
Enligt förutbestämt intervall så genomförs kvalitetskontroll av vår arbetsledning där du som kund gärna får närvara. Kvalitetskontrollen dokumenteras och kontaktpersonen får en kopia på kontrollen. På så sätt säkerställer vi att avtalet efterföljs samt fångar upp kundens eventuella behov för extra åtgärder.
Entréplan, trappuppgångar, våningsplan och källare
Sopar/moppar golven
Avfläckar samtliga väggar och trappsteg upp till 180 cm höjd
Damm-/fukttorkar elementen och golvlisterna
Rengör ledstänger, trappräcken och utsidan av sopnedkast-luckorna
Avfläckar anslagstavlor, glasrutor och dörr vid entrén
Avfläckar lägenhetsdörrarna och listerna vid godkännande av boende
Putsar samtliga fönster och entrédörrar
Hiss
Sopar/moppar samtliga hissar.
Putsar glasen.
Avfläckar väggar och hissknappar
Övriga utrymmen
Vi anpassar oss efter era önskemål och kundanpassar trappstädningen vid övriga utrymmen
01. Vad kostar trappstädning?
Kostnaden för trappstädning beror helt på vad för typ av fastighet ni har. Hur stor den är, hur många våningar, om den har källare och hur många gemensamma utrymmen det finns. För att ni lättast ska få ett pris på just eran fastighet kan ni fylla formuläret nedan så återkommer vi så fort som möjligt. Har ni andra frågor så tveka inte på att kontakta oss, vi svarar gärna på era frågor och funderingar.
02. Hur ofta bor trapphuset städas?
För att bestämma hur ofta trappstädningen skall utföras behöver vi bakgrundsinformation. Många faktorer påverkar detta så som antalet personer som använder trappan, om utomstående har tillgång till trapphuset och hur miljön ser ut utanför etc. Men generellt rekommenderar vi att trappstädningen ska ske en gång i veckan. Under vinterhalvåret är det brukligt att göra det oftare eftersom det följer med slask och grus in i trapphuset. Men med rätt skötsel och kontinuerlig städning kan trapphuset hållas i gott skick längre och motverka slitage på ytor. Ett rent trapphus som ofta underhålls kan även minska risken för skadegörelse.
03. Är PIMA en certifierad städfirma?
Vi är ISO-certifierade för kvalitet enligt ISO 9001 och för miljö enligt ISO 14 001. Som auktoriserat serviceföretag är trygghet ett ledord för oss på PIMA. Den gäller både för oss själva som företag, för våra anställda och inte minst för våra kunder. Vi vill helt enkelt att alla som har med oss att göra ska känna sig på den säkra sidan – hela tiden. Vår personal täcks av ett kollektivavtal. Detta innebär att vi följer ett antal lagar och regler när det gäller anställningstrygghet och andra villkor.
Vad gäller dig som kund så erbjuder vi alla, stora som små kunder, ett gott skyddsnät då vi anlitas för fönsterputs. Vi lämnar gärna referenser på tidigare arbeten vi utfört. Dessutom lämnar vi goda garantier på att det arbete inom fönsterputs vi säger att vi ska genomföra faktiskt genomförs. Detta är en självklarhet för oss. Slutligen vill vi också poängtera att vår PIMA är en välförsäkrad städfirma. Det innebär att både vi själva och våra kunder kan känna oss säkra om någonting mot förmodan skulle gå sönder då vi utför ett jobb.
04. Har ni kollektivavtal och ansvarsförsäkring?
Ja! Ni och våra medarbetare kan känna sig trygga med att vi har kollektivavtal och ansvarsförsäkring.
05. Hur är det att vara kund hos PIMA?
För att uppnå lyckade kundsamarbeten finns det två viktiga aspekter av arbetet. För det första handlar det om att vi utför ett bra jobb inom bland annat Facility Management. Det vill säga: Resultatet ska vara tillfredsställande för kunden. För det andra vet vi att god kommunikation, tydliga uppgifter och schyssta villkor är avgörande. När du väljer att bli kund hos PIMA, av Facility Management eller andra tjänster, så väljer du automatiskt en god kundupplevelse. Vi strävar alltid efter att leverera goda resultat såväl i arbetet som i kommunikationen med kunderna. Under våra 40 år som verksamma i branschen så har denna sida av verksamheten utvecklats i flera led. Idag tillhör vi ett av Sveriges och Nordens främsta och mest välrenommerade företag inom Facility Management. Vi är övertygade om att vår inställning till transparens och god dialog har varit starkt bidragande hela vägen.
PIMA är enkla att nå för kunder både innan, under och efter arbetet. Vill du få detta bekräftat är du varmt välkommen att höra av dig till oss via telefon, email eller kontaktformulär redan idag. Ställ dina frågor så rätar vi ut eventuella frågetecken!
Hur kan vi stå till tjänst?
Behöver du en konsultation eller har du frågor om våra olika tjänster? Fyll i formuläret så återkommer vi till dig inom kort.
Are you looking for a job at Serviceföretaget PIMA. Don’t use this form. Click here to apply.
Fördelarna med fastighetsservice Fördelarna med fastighetsservice är många och bidrar till både fastighetens värde och användarnas trivsel. Genom våra många […]