Fastighetsservice : Skötsel, Underhåll & Reparationer – PIMA till din tjänst

Fastighetsservice som underhåller och bevarar era fastigheter - PIMA erbjuder skräddarsydda lösningar för att era fastigheter

fastighetsservice

Fastighetsservice: Mer än bara grundläggande skötsel

En fastighet ska vara en miljö där människor trivs, oavsett om de bor, arbetar eller samlas där. Det är essentiellt att alla känner sig trygga. En välskött fastighet med högkvalitativ service leder inte bara till estetisk tillfredsställelse utan även till nöjda boende och hyresgäster. Fastighetsservice är en otroligt viktig del av en välskött fastighet och innebär mer än bara grundläggande skötsel.

Att vara del av en BRF-styrelse eller att äga fastigheter kräver mycket tid och kan vara fullt av utmaningar. Vi anser att hanteringen av fastighetsservice inte bör lägga till dessa utmaningar. Du förtjänar att kunna fokusera på din kärnverksamhet och dina åtaganden, utan att behöva oroa dig för detaljer som klottersanering, fönsterputs, eller skötseln av soprum.

 

entrémiljö

Långsiktigt, tryggt och trivsamt – både inne och ute

En fastighets främsta uppgift är naturligtvis att skapa en miljö av trivsel och trygghet för de som bor eller arbetar där. Det handlar dock inte enbart om de människor som rör sig inom dess väggar. En fastighet är så mycket mer än bara dess lokaler, trapphus, lagerutrymmen, soprum och förråd. Det är här vår fastighetsservice spelar en avgörande roll.

För att säkerställa att en fastighet fungerar optimalt krävs regelbunden och omsorgsfull fastighetsservice, som omfattar allt från städning till underhåll, både inomhus och utomhus. En välunderhållen fastighet med välvårdade fasader, inbjudande utemiljöer och rena återvinningsstationer höjer inte bara attraktionsvärdet utan bidrar även till att bevara och eventuellt öka fastighetens ekonomiska värde över tid. Genom att investera i kvalitativ fastighetsservice säkerställer vi att alla aspekter av fastigheten får det stöd och den skötsel som krävs för att alla ska kunna känna sig hemma och trygga, oavsett om de befinner sig inomhus eller utomhus.

Vill du veta mer om fastighetsservice? Läs då vårat blogginlägg om hur din fasad och fönstertvätt blir miljövänlig.

 

grön växt

Vi är ISO-ceritifierade – vad innebär det?

Renlighet och service är en fråga för både människa och miljö. När du anlitar ett städföretag ska du kunna veta säkert att miljö och hållbarhet hela tiden finns i åtanke under arbetets gång. Det är också viktigt att dina städleverantör kan följa dina riktlinjer och att all personal är yrkesutbildad.

Sedan 1996 är vi på PIMA kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 för säkerställande av renhet. Det innebär att vi tar ansvar för miljön och ständigt förbättrar våra processer för att skapa ett mer hållbart samhälle. Därutöver betyder det att vi anpassar oss till era kvalitetskrav och ramverk.

Våra leveranser och mervärden

Engångsleverans

En kvalitetssäkrad tjänst som levereras en gång.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Abonnemang

Spara tid på att bevaka och få en personlig relation till serviceorganisationen.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Integrerad service

Få en integrerad FM leverans där ni har fullständig kontroll.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Från konsultation till bemannade funktioner

Du kan välja fritt mellan ett, flera eller samtliga av stegen som presenteras nedan. Vi erbjuder nämligen allt från enstaka kvalitetssäkrade tjänster till komplett Facility Management. Oavsett vad du väljer får du vår samlade expertkompetens på din arbetsplats – och Sveriges bästa service på köpet.

Steg 1

Konsultation

Vi har lång erfarenhet av att konsultera olika verksamheter om hur de ska jobba med renhet och hygienfrågor. Det kan handla om rutiner som behöver ses över, material som måste ändras, värden som ska kontrolleras eller att en ny microflora tillkommit. Vi kan även finnas med redan i designfasen för att optimera faciliteterna. Vi arbetar fram den bästa lösningen tillsammans med er och rådger alltid utifrån best practice och högsta rådande kunskapsnivå.

Steg 2

Välj bastjänst

Vad krävs för att din arbetsdag ska bli lite enklare? När du väljer en eller flera bastjänster underlättar vi ditt arbete genom att exempelvis utföra företagsstädning, sköta fastighetsservicen eller säkerställa renhet. Du kanske har full koll på dina basbehov men behöver extra kompetens vad gäller städ eller hygien. Eller så vill du bara få hjälp med att skapa en trivsam arbetsplats som du och dina medarbetare kan vara stolta över. Välj mellan single service eller löpande abonnemang.

Steg 3

Tilläggstjänster

När du valt dina bastjänster kan du enkelt lägga till specifika tjänster utifrån dina behov för att skapa din unika och kompletta företagsservice. Varför inte passa på att höja humör och välmående hos dina medarbetare? Vi kan se till att det alltid finns färsk frukt efter lunchträningen och riktigt gott kaffe till eftermiddagsfikat. Ju fler tjänster du väljer desto mer tid – och pengar – kommer du att spara.

Steg 4

Bemannade funktioner

Är kärnverksamheten viktig för dig? I så fall förtjänar du att lägga allt ditt fokus på den, medan vi avlastar dig med resterande uppgifter. Vi kan bemanna delar av verksamheten samtidigt som bas- eller tilläggstjänster utförs. Det kan handla om reception, vaktmästeri eller något helt annat som inte rör själva kärnverksamheten. Låt oss sköta inköp och volymer, redovisa kvalitetsnivåer och optimera processer – samtidigt som vår kompetens och genuina serviceglädje präglar din arbetsplats.

Kontakta oss

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes SunebringCountry Manager, Vileda

Facility Management.

Hur kan vi stå till tjänst?

Behöver du en konsultation eller har du frågor om våra olika tjänster?
Fyll i formuläret så återkommer vi till dig inom kort.

Are you looking for a job at Serviceföretaget PIMA. Don’t use this form. Click here to apply.

Relaterad läsning ur kunskapsbanken

Håll dig uppdaterad och ta del av intressant kunskap, gedigna erfarenheter och fyndiga tips.

Se alla inlägg