Fastighetsservice

Fastighetsservice för trivsamhet och trygga människor

Fastighetsservice är mer än bara service till fastigheten

En fastighet ska vara en plats att trivas på. Här ska människor vilja bo, arbeta eller umgås – och självklart känna sig trygga. När din fastighet eller ditt flerbostadshus är välskött och har bra service resulterar det också i att du får nöjda boende och hyresgäster.

Att sitta i BRF-styrelse eller äga fastigheter kan vara tidskrävande och utmanande. Därför tycker inte vi att själva fastighetsservicen borde vara det. Du förtjänar att lägga ditt fokus på verksamheten och dina åtaganden i stället för att behöva oroa dig över klottersanering, fönsterputs och att hålla ordning i soprummen.

Långsiktigt, tryggt och trivsamt – både inne och ute

En fastighets främsta uppgift är såklart att få människor att känna trivsel och trygghet hemma eller på jobbet. Men en fastighet handlar inte bara om människorna som rör sig inuti fastigheten. Den är mer än bara lokaler, trappor, lager, soprum och förråd.

För att allt ska fungera som det ska krävs det att fastigheten får service och städning såväl invändigt som utvändigt. Välvårdade fasader, vackra utemiljöer och rena återvinningsstationer ökar fastighetens attraktionsvärde – och på sikt bibehålls således även fastighetens ekonomiska värde.

Vi är ISO-ceritifierade – vad innebär det?

Renlighet och service är en fråga för både människa och miljö. När du anlitar ett städföretag ska du kunna veta säkert att miljö och hållbarhet hela tiden finns i åtanke under arbetets gång. Det är också viktigt att dina städleverantör kan följa dina riktlinjer och att all personal är yrkesutbildad.

Sedan 1996 är vi på Pima kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 för säkerställande av renhet. Det innebär att vi tar ansvar för miljön och ständigt förbättrar våra processer för att skapa ett mer hållbart samhälle. Därutöver betyder det att vi anpassar oss till era kvalitetskrav och ramverk.

Våra leveranser och mervärden

Engångsleverans

En kvalitetssäkrad tjänst som levereras en gång.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Abonnemang

Spara tid på att bevaka och få en personlig relation till serviceorganisationen.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Integrerad service

Få en integrerad FM leverans där ni har fullständig kontroll.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Från konsultation till bemannade funktioner

Du kan välja fritt mellan ett, flera eller samtliga av stegen som presenteras nedan. Vi erbjuder nämligen allt från enstaka kvalitetssäkrade tjänster till komplett Facility Management. Oavsett vad du väljer får du vår samlade expertkompetens på din arbetsplats – och Sveriges bästa service på köpet.

Steg 1

Konsultation

Vi har lång erfarenhet av att konsultera olika verksamheter om hur de ska jobba med renhet och hygienfrågor. Det kan handla om rutiner som behöver ses över, material som måste ändras, värden som ska kontrolleras eller att en ny microflora tillkommit. Vi kan även finnas med redan i designfasen för att optimera faciliteterna. Vi arbetar fram den bästa lösningen tillsammans med er och rådger alltid utifrån best practice och högsta rådande kunskapsnivå.

Steg 2

Välj bastjänst

Vad krävs för att din arbetsdag ska bli lite enklare? När du väljer en eller flera bastjänster underlättar vi ditt arbete genom att exempelvis utföra företagsstädning, sköta fastighetsservicen eller säkerställa renhet. Du kanske har full koll på dina basbehov men behöver extra kompetens vad gäller städ eller hygien. Eller så vill du bara få hjälp med att skapa en trivsam arbetsplats som du och dina medarbetare kan vara stolta över. Välj mellan single service eller löpande abonnemang.

Steg 3

Tilläggstjänster

När du valt dina bastjänster kan du enkelt lägga till specifika tjänster utifrån dina behov för att skapa din unika och kompletta företagsservice. Varför inte passa på att höja humör och välmående hos dina medarbetare? Vi kan se till att det alltid finns färsk frukt efter lunchträningen och riktigt gott kaffe till eftermiddagsfikat. Ju fler tjänster du väljer desto mer tid – och pengar – kommer du att spara.

Steg 4

Bemannade funktioner

Är kärnverksamheten viktig för dig? I så fall förtjänar du att lägga allt ditt fokus på den, medan vi avlastar dig med resterande uppgifter. Vi kan bemanna delar av verksamheten samtidigt som bas- eller tilläggstjänster utförs. Det kan handla om reception, vaktmästeri eller något helt annat som inte rör själva kärnverksamheten. Låt oss sköta inköp och volymer, redovisa kvalitetsnivåer och optimera processer – samtidigt som vår kompetens och genuina serviceglädje präglar din arbetsplats.

Kontakta oss

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes SunebringCountry Manager, Vileda

Boka en konsultation

Relaterad läsning ur kunskapsbanken

Håll dig uppdaterad och ta del av intressant kunskap, gedigna erfarenheter och fyndiga tips.

Städning företag

Blogg

Städning Företag vs Hemstädning

Blogg

Städning företag  Företagsstädning kan ibland handla om att uppfylla myndighetskrav men det är alltid en möjlighet att visa upp vad […]

Se alla inlägg