Städning livsmedelsindustri

För en tryggare morgondag

säkerställer renheten vid städning livsmedelsindustrier

Säkerställer renheten och trivseln

Att säkerställa renligheten i en livsmedelsindustri kräver avancerade rutiner och processer för att garantera säkerheten. Ett felsteg kan ge oerhörda konsekvenser för verksamheten men även kunden som brukar produkten. Målet med våra tjänster vid städning i våta och torra livsmedelsindustrier är att du som ansvarig ska veta att verksamheten är trygg och uppfyller myndighetskraven

PIMA levererar fönsterputs med repteknik

Kunskapsledande vid städning av livsmedelsindustrier

Städning och rengöring i livsmedelsindustri är en del av det totala arbetet med att säkerställa produkter av god kvalitet och hållbarhet – det kräver specialkunskap och erfarenhet.

Vi på Serviceföretaget PIMA vet att livsmedelsindustrier är en av de mest utmanande och svåra miljöerna att säkerställa. Det finns höga krav på rutiner och processer för att säkerställa renheten. Sedan 1978 har vi jobbat med städning och rengöring i både våta och torra miljöer såsom livsmedelsindustri, foderindustri och dryckesindustri. 

produktionsredskap livsmedelsindustri

ISO-certifierad, miljövänlig och auktoriserad städning i livsmedelsindustri

Serviceföretaget PIMA är stolta över att alla våra tjänster är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och miljöcertifierade enligt ISO 14001. Dessutom är vi ett auktoriserat serviceföretag vilket innebär att våra anställda bland annat har kollektivavtal och de försäkringar som krävs ute i arbete. En trygg för de anställda men även dig som kund. 



experter städning livsmedelsindustri

Utbildad personal för städning i livsmedelsindustrier

För att alla leveranser ska ske professionellt och enligt överenskommelse, så utbildas personalen i vår egen digitala utbildningsplattform. Som kunskapsledande inom service- och lokalvårdsbranschen ligger vi alltid i framkant kunskapsmässigt för att alla leveranser förstklassiga. Därför utbildas all personal kontinuerligt och uppdaterar sin kunskap. Du som ansvarig behöver inte oroa dig över detta utan kan istället se till att kärnverksamheten flyter på som den ska. 



storstädning som utförs av pima:s lokalvårdare

Över 45 års erfarenhet

Vår gedigna erfarenhet av miljöerna gör att vi idag kan identifiera problemområden och utmaningar för en specifik livsmedelsindustri och leverera professionella tjänster som åtgärdar samt förebygger eventuella konsekvenser. Vi ser till att era produkter hanteras i rena lokaler och processer.

Alla leveranser av städning, rengöring och sanering samt konsultation utgår från Best Practice och våra 45 år som verksamma i branschen. Det genomsyrar kompetensen och utbildningen av personalen som säkerställer renheten i livsmedelsindustrin. Tydliga och validerade metoder med tillhörande instruktioner ligger till grund för alla våra tjänster.

häller upp kaffe

Kompletterande tjänster till verksamheten

Oavsett hur er arbetsmiljö ser ut, är den en del av företagets ansikte utåt. För att du ska vara fri att göra ditt jobb behöver allt runt omkring flyta på som det ska. Papperskorgarna ska tömmas, fikarummet städas och det ska finnas ett gott kaffe, kalla drycker och frukt eller chokladbit lagom till mötet.

Allt detta är viktigt – vare sig du ska ta emot kunder, hålla en workshop eller ha en spontan avstämning med kollegorna. Läs här om våra Facility Services som tillsammans med säkerställd renhet bildar en helhetslösning för arbetsplatsen och verksamheten.

Hur går det till?

Steg 1

Kontakta oss

Är du intresserad av våra tjänster för livsmedelsindustrier? Fyll i dina kontaktuppgifter nedan i formuläret så kontaktar en av våra säljare er inom kort. Det går även bra att kontakta oss via telefon 0775-33 30 11.

Steg 2

Platsbesök

Vi bokar in en tid för att besöka era lokaler och göra en noggrann genomgång av ert behov samt rådande förutsättningar. Om det redan finns SOPar och rutinbeskrivningar utformande utgår vi igenom dessa, annars kan vi utforma detta från grunden. Tillsammans med vårt team av experter tas ett förslag till lösning fram som säkerställer renheten i era lokaler. 

Därefter presenteras förslaget och tillsammans med er fastställs samarbetet. När ni är nöjda så bestämmer vi tillsammans vilket datum arbetet skall börja.



Steg 3

Tjänsten levereras

När samarbetet är fastställt så tar våra lokalvårdare över städningen i era lokaler enligt överenskommelse. Ni kan känna er trygga med att städningen lever upp till kraven som ställs på verksamheten och fokusera på det som är viktigt för er. Vi säkerställer renheten och får jobba med det vi gör bäst – processer för att kunna leverera en professionell lokalvårdstjänst. Mycket av arbetet märker ni inte av eftersom vi frigjort er från tiden det tar att behöva tänka på det.

 



arbete i kontorsmiljö

Hur kan vi stå till tjänst?

Behöver du en konsultation eller har du frågor om våra olika tjänster?
Fyll i formuläret så återkommer vi till dig inom kort.

Are you looking for a job at Serviceföretaget PIMA. Don’t use this form. Click here to apply.

01. Hur är det att vara kund hos PIMA?

För att uppnå lyckade kundsamarbeten finns det två viktiga aspekter av arbetet. För det första handlar det om att vi utför ett bra jobb inom bland annat Facility Management. Det vill säga: Resultatet ska vara tillfredsställande för kunden. För det andra vet vi att god kommunikation, tydliga uppgifter och schyssta villkor är avgörande. När du väljer att bli kund hos PIMA, av Facility Management eller andra tjänster, så väljer du automatiskt en god kundupplevelse. Vi strävar alltid efter att leverera goda resultat såväl i arbetet som i kommunikationen med kunderna. Under våra 40 år som verksamma i branschen så har denna sida av verksamheten utvecklats i flera led. Idag tillhör vi ett av Sveriges och Nordens främsta och mest välrenommerade företag inom Facility Management. Vi är övertygade om att vår inställning till transparens och god dialog har varit starkt bidragande hela vägen.

PIMA är enkla att nå för kunder både innan, under och efter arbetet. Vill du få detta bekräftat är du varmt välkommen att höra av dig till oss via telefon, email eller kontaktformulär redan idag. Ställ dina frågor så rätar vi ut eventuella frågetecken!



02. Är PIMA en certifierad städfirma?

Vi är ISO-certifierade för kvalitet enligt ISO 9001 och för miljö enligt ISO 14 001. Som auktoriserat serviceföretag är trygghet ett ledord för oss på PIMA. Den gäller både för oss själva som företag, för våra anställda och inte minst för våra kunder. Vi vill helt enkelt att alla som har med oss att göra ska känna sig på den säkra sidan – hela tiden. Vår personal täcks av ett kollektivavtal. Detta innebär att vi följer ett antal lagar och regler när det gäller anställningstrygghet och andra villkor.  

Vad gäller dig som kund så erbjuder vi alla, stora som små kunder, ett gott skyddsnät då vi anlitas för fönsterputs. Vi lämnar gärna referenser på tidigare arbeten vi utfört. Dessutom lämnar vi goda garantier på att det arbete inom fönsterputs vi säger att vi ska genomföra faktiskt genomförs. Detta är en självklarhet för oss. Slutligen vill vi också poängtera att vår PIMA är en välförsäkrad städfirma. Det innebär att både vi själva och våra kunder kan känna oss säkra om någonting mot förmodan skulle gå sönder då vi utför ett jobb.



03. Har ni kollektivavtal och ansvarsförsäkring?

Ja! Ni och våra medarbetare kan känna sig trygga med att vi har kollektivavtal och ansvarsförsäkring.

Senaste från kunskapsbanken

Se alla inlägg