Facility Management Årsta

Facility Management för en tryggare morgondag

Varför välja PIMA för Facility Management i Årsta?

PIMA levererar professionell och auktoriserad Facility Management i Årsta. Vi ansvarar för strategisk ledning och styrning för att skapa en trivsam miljö som stärker verksamheten. Vi är verksamma i som exempelvis Stockholm, Malmö, Göteborg, Halmstad & bananasplitt

Professionell service

  • Kundanpassade servicelösningar
  • Över 45 års erfarenhet inom branschen
  • Förstklassiga tjänster inom service och Facility Management för alla verksamheter

Utbildad personal

  • Professionell personal med höga yrkesspecifika kunskaper
  • Utbildas regelbundet i vår egen digitala utbildningsplattform
  • Stark vikariepool

Kvalitet och hållbarhet

  • ISO-certifierade inom miljö och kvalitet
  • Auktoriserat Serviceföretag
  • Vi jobbar systematiskt med arbetsmiljöarbete och ansvarsfullt företagande
Våra lokalvårdare sköter om era byggnader i Malmö

Få en kostnadsfri offert på Facility Management i Årsta

Fyll i formuläret idag så kontaktar vår säljare er för att kostnadsfritt ta fram en kundanpassad lösning för Facility Management i Årsta. 

Två man som sitter och diskuterar över facility managment.

Vad är Facility Management?

Facility Management, ofta förkortat FM eller FM-tjänster, är den funktion i verksamheten eller fastigheten som ser till att alla faciliteter är säkra, trivsamma och välfungerande. FM innefattar även ansvar för uppföljning och att leverera data som ska resultera i vidare optimering av processer och strategier.

Oavsett om er bransch är retail, industri, IT eller sjukvård så måste en FM-chef finnas på plats. När du istället låter en partner med lång erfarenhet axla rollen behöver du själv inte tänka på skötsel eller service. Det innebär att du kan ha färre personer anställda och istället lägga allt ditt fokus på kärnverksamheten. 





Våra grymma lokalvårdare - PIMA.

Vilka är Serviceföretaget PIMA?

Serviceföretaget PIMA levererar auktoriserade och ISO-certifierade tjänster i Facility Management i Årsta sedan 1978. Bland företagets kunder finns många välkända och marknadsledande varumärken men också offentlig verksamhet och lokala företag. Idag är företaget ett av de mest välrenommerade serviceföretagen i Sverige, inte minst inom Facility Mangement. Vår organisation och våra tjänster präglas av hög kompetens och innovationskraft, alltid med hållbarhet i fokus.

 

 

 



En av våra lokalvårdare rengör byggnad.

Professionell service

När du anlitar PIMA för Facility Management i Årsta kan du känna dig trygg över att allt sköts professionellt och säkert. Genom att samla alla tjänster och olika Facility Services (FS) blir det lättare för dig att fokusera på dina huvudsakliga arbetsuppgifter.

Vi arbetsleder på plats, följer KPI:er, håller nere kostnader och ser till att allt levereras som det ska. Vår personal tar hand om det som rör faciliteterna, helt enkelt. Behöver ni målare, snickare, inredningsarkitekt, nytt konferensrum eller office support? Luta dig då tillbaka och låt våra FM-chefer göra jobbet.



Hur går det till?

När ni anlitar Serviceföretaget PIMA för att leverera en lösning för Facility Management i Årsta så tilldelas ni en Facility Manager som ansvarar för samordning och styrning av faciliteten  Er Facility Managers fokus är att sköta den strategiska ledningen och styrningen av de tjänster och resurser som krävs för att faciliteten samt de som vistas där ska kunna arbeta effektivt.

Steg 1 - Kontakta oss

Är det dags att se över er Faciliy Management lösning i era lokaler? Klicka på kontakta oss eller fyll i formuläret längre ner på sidan. En av våra säljare kontaktar sedan dig och gör en kundanalys.

Steg 2 - Platsbesök

Här kommer vi ut till dig som kund för att förstå och identifiera era behov. Därefter presterar säljaren en offert till dig som ansvarig.

Steg 3 - Facility Management levereras

När ni accepterat vår offert är det dags att starta leveransen. Vår personal kommer till era lokaler enligt överenskommelse och levererar professionell samt auktoriserad Facility Management i Årsta. 

Grön växt vid fönster

Vad säger våra kunder?

PIMA ställer alltid upp med bra service och kort varsel. Det arbetet som dom gör åt oss är både våra kunder och vi väldigt nöjda med.

Hög kvalitet. Genomtänkta processer. Seriöst.

PIMA: en leverantör som gör allt.

Jimmy Eklöf

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes Sunebring

Country Manager

Vill man ha den bästa tänkbara servicen, expertisen och tilliten till ett företag är Pima ett självklart val. Sedan start har Pima levererat och uppfyllt våra önskningar och behov. Personalen är fantastisk och gör sitt yttersta för att hjälpa till. Vi kan inte tänka oss några andra än Pima! Ni är bäst, tack!!!!

Michaela Fröberg

Office Manager Gears of Leo

Fin lokal med trappa och männsikor

Fördelar FM-resurser kostnadseffektivt

Alla organisationer och företag har sina egna unika behov och kravställningar. Därför gör vi alltid en analys för att se om verksamheten är i behov av enskilda tjänster, utbildning av personalen, Integrerad Facility Management (IFM) eller något helt annat. Vi kan finnas med om ni behöver optimera processer för att spara pengar, frigöra resurser för att kunna växa eller stötta verksamheten när ni behöver fokusera på förändringsarbeten.

En del företag har inte råd eller möjlighet att heltidsanställa en ansvarig för FM-chef. Pimas processer och modeller ger dig möjligheten att ha en FM-chef på plats i den omfattning som önskas. Då kan du istället lägga pengar och fokus på att anställa utvecklare, designers, ingenjörer eller operatörer. Vi kan sedan växa tillsammans med er, i takt med att verksamheten utvecklas.

våra lokalvårdare hjälper dig med Facility management i Stockholm.

Utbildad personal

För att säkerställa att alla leveranser av vår Facility Management i Årsta uppfyller kraven så utbildas personalen i vår digitala utbildningsplattform som lever upp till de krav som ställs enligt SRY, Servicebranschens Yrkesnämnd. På så sätt kan vi garantera att kunskapsnivån hos vår personal är hög och serviceglädjen genuin. 

Hos oss får du ett professionellt bemötande på alla plan, samtidigt som er FM-tjänst lever upp till förväntningarna. Som auktoriserat serviceföretag har alla våra medarbetare har även kollektivavtal vilket är en trygg för våra anställda och dig som kund.

En växt som växer ur jorden.

Hållbar Facility Management i Årsta

PIMA värnar om att minska både vårt eget och våra kunders klimatavtryck. Detta gör vi genom något vi kallas för “Hållbart företagande”. För att se till att våra serviceleveranser alltid håller högsta nivå är vårt ledningssystem ISO-certifierat för miljö och kvalitet. Vi jobbar ständigt för att värna om miljön genom att minska vår klimatpåverkan vid Facility Management i Årsta. 

Tre personer som skrattar och ler.

Intresserad av att se över att höra mer om vår Facility Management i Årsta?

Kontakta oss idag så tar en av våra säljare kostnadsfritt fram en kundanpassad lösning för Facility Management i Årsta. 

Relaterad läsning ur kunskapsbanken

Se alla inlägg