Din pålitliga städfirma i södra Sverige

Med lokala kontor i Malmö och Klippan levererar vi högkvalitativ service i hela södra Sverige. För oss är bra lokalvård att ta hand om både miljön och våra medarbetare.

Lokalvård för en tryggare morgondag i södra Sverige

Serviceföretaget PIMA är en branschledande städfirma som finns i hela Sverige. Med kontor spridda över hela Sverige finns vi i Södertälje, Kista, Göteborg, Halmstad, Falkenberg, Malmö och Klippan. Vår spridning av kontor över hela Sverige gör att vi kan erbjuda snabb, lokal och personlig service, oavsett var våra kunder befinner sig.

Denna geografiska närhet gör det möjligt för oss att anpassa oss till lokala behov, vara flexibla och bygga långsiktiga relationer. Dessutom kan vi snabbt vara på plats vid behov, vilket garanterar att våra kunder alltid får den bästa möjliga upplevelsen. Vi ökar renligheten och trivseln i era miljöer vilket ger er möjlighet att fokusera på det som verkligen är viktigt för er.

Med ett stort utbud av servicetjänster kan vi hjälpa er få era arbetsmiljöer skinande rena och trivsamma. Oavsett om ni behöver kontorsstädning, fastighetsservice, fönsterputsning eller facility management, låt PIMA vara ert förstahandsval av städfirma i södra Sverige. Vi tar hand om arbetet, så ni kan frigöra värdefull tid till annat.

PIMAS proffsiga säljare säljare Alma

Har du frågor om oss och våra tjänster?

Kontakta oss redan idag så hjälper vi dig!

Bröderna Vihtari på konferens

Vilka är PIMA?

Serviceföretaget PIMAs grundades 1978 av paret Matti och Pirkko-Liisa Vihtari som kom till Sverige under 60-talet, med förhoppningen om att skapa ett företag som gav familjen och övriga i samhället jobbmöjligheter. 

Idag drivs PIMA-koncernen av andra generationens Vihtari-bröder. Kari Vihtari är VD för PIMA, medan Kimmo Vihtari innehar rollen som VD för Städpulsen och PIMA Holding. Bröderna fortsätter att förverkliga familjens vision om att skapa många arbetsmöjligheter och bidra till samhällets utveckling. PIMA Gruppen har över 550 anställda utspritt i hela Sverige.

Trappstädning

Vad kan ni förvänta er när ni anlitar PIMA?

  • Ett auktoriserat serviceföretag
  • Alla våra tjänster är ISO-certifierade
  • innovationskraft och hög kompetens – med hållbarheten i fokus
  • Idag är vi ett av de mest välrenommerade serviceföretagen i Sverige.
  • Alla våra anställda utbildas via vår egen digitala utbildningsplattform 
  • Vi tar vårt miljöansvar på största allvar och sätter alltid miljön i första rummet
Lokalvårdare avfläckar fönster

Vi erbjuder helhetslösningar för företag i södra Sverige

Vi erbjuder skräddarsydda helhetslösningar för företag i södra Sverige, där kvalitet, effektivitet och personlig service står i fokus. Oavsett om det gäller lokalvård, FM, fastighetsservice, fönsterput eller andra servicetjänster, ser vi till att anpassa våra tjänster efter era specifika behov.

Vårt mål är att göra er arbetsmiljö både ren och trivsam, så att ni kan fokusera fullt ut på er verksamhet. Med vår lokala närvaro och expertis är vi alltid nära till hands för att leverera lösningar som gör skillnad.

 

Grön växt vid fönster

Vad säger våra kunder?

PIMA ställer alltid upp med bra service och kort varsel. Det arbetet som dom gör åt oss är både våra kunder och vi väldigt nöjda med.

Hög kvalitet. Genomtänkta processer. Seriöst.

PIMA: en leverantör som gör allt.

Jimmy Eklöf

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes Sunebring

Country Manager

Vill man ha den bästa tänkbara servicen, expertisen och tilliten till ett företag är Pima ett självklart val. Sedan start har Pima levererat och uppfyllt våra önskningar och behov. Personalen är fantastisk och gör sitt yttersta för att hjälpa till. Vi kan inte tänka oss några andra än Pima! Ni är bäst, tack!!!!

Michaela Fröberg

Office Manager Gears of Leo

PIMA Syd

Intresserad av att se över er nuvarande städfirma?

Kontakta oss idag så tar vi fram en kostnadsfri och anpassad lösning för er!

 

Relaterad läsning ur kunskapsbanken

Säkerställd renhet

Blogg

Vad är ett renrum?

Blogg

En specialanpassad miljö där luftburna partiklar som damm och mikroorganismer hålls på en extremt låg nivå kallas för ett renrum. […]

Se alla inlägg

FAQ

01. Vad innebär en ISO-certifiering?

PIMA är sedan 1996 ett kvalitetscertifierat städföretag enligt ISO 9001 och ISO 14001. Detta innebär ett säkerställande av renhet och att vi tar stort ansvar för miljön. Vi förbättrar våra processer ständigt för att skapa ett mer hållbart samhälle. Det innebär även att vi anpassar oss utefter våra kunders ramverk och kvalitetskrav. En ISO-certifiering är ett bevis på att ni valt ett städföretag som värdesätter miljön och hållbarhet högt.

02. Hur jobbar PIMA för att ge bästa möjliga kundupplevelse?

Man kan säga att vårt städföretag arbetar för goda kundupplevelser från två olika håll. Det första av de två är det mest uppenbara:

Goda resultat
Vi strävar alltid efter att leverera så goda resultat som vi bara kan. Detta gäller alla tjänster som vårt städföretag levererar. Det gäller alla stora projekt och det gäller alla medelstora och mindre projekt. Det gäller för företag, organisationer och föreningar i en stor variation av
branscher och storlekar. Vår förmåga och beslutsamhet att alltid sträva efter bästa möjliga resultat har varit starkt bidragande till våra framgångar. Det är bland annat det som gjort att vi varit ett aktivt och växande städföretag ända sedan slutet av 70-talet. Det hör inte till
vanligheterna att ett städföretag bedriver sin verksamhet så länge.

Goda kundrelationer
Utöver en konstant strävan efter resultat som tillfredsställer kundernas förväntningar och behov så värnar vi mycket om kundrelationen. När man vänder sig till vårt städföretag så kan man alltid räkna med en god och transparent dialog. Ända sedan första kontakten med oss så
kommer priser, omfattning och övriga villkor framgå tydligt. Det gäller i såväl muntlig kontakt som skriven kommunikation. Det gäller i avtal och både före, under och efter avslutat samarbete.

03. Är PIMA en certifierad städfirma?

Ja, det är vi. Tjänsterna PIMA levererar genomförs utefter ISO-standarder 9001 och 14001. Dessa standarder säkerställer att vi har miljö och fokus i alla tjänster som utförs. Vi är välförsäkrade, och dessutom medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega.

04. Erbjuder PIMA som städfirma regelbundna servicetjänster?

Ja, det gör vi. Städbehovet på ett företag brukar se väldigt olika ut från verksamhet till verksamhet. Hur många som befinner sig på arbetsplatsen och vilken typ av verksamhet man bedriver är faktorer som spelar roll. Beroende på vilka tjänster man önskar anlita oss för kan Facility management också behövas olika ofta. Vill ni exempelvis ha fruktleverans brukar det oftast ske en gång i veckan. När ni vänder er till vår städfirma för regelbundna tjänster kartlägger vi städ- och servicebehovet. Efter detta sätter vi ihop en plan för utförande av arbetet, och till sist skickar vi en offert till kund.

05. Erbjuder er städfirma industristädning?

Ja, det gör vi! Renhållning är en central del av verksamheten för många företag inom många olika industrier. På PIMA har vi många års erfarenhet av denna typ av städning och service. Våra ISO-certifikat 9001 och 14001 betonar att vår städfirmas tjänster för industristädning är framtagna för att bemöta alla krav inom miljö och kvalitet, när det kommer till städ och service. 

06. Hur arbetar er städfirma med utveckling av verksamheten?

Under den långa tid som PIMA funnits så har verksamheten utvecklats markant. Vi ser utveckling av verksamheten och tjänsterna som en självklarhet, och vi tror att det är denna inställning som gjort att vi fortfarande är relevanta över 40 år senare. Det är även det som har gjort att PIMA idag är ett av branschens mest kompetenta och välrenommerade företag.

Alla som arbetar på PIMA har genomgått utbildningar för alla våra tjänster, och detta gör att vi kan se till att alla våra tjänster håller hög nivå. Personalen vidareutbildas även regelbundet. Verksamheten utvecklas, tjänsterna blir fler och bättre, personalen utvecklas – och i slutändan gynnas även kunderna. Vill du veta mer om PIMA och vår kompetens och verksamhetsutveckling? Kontakta oss via telefon, email eller genom vårt kontaktformulär redan idag!