Specialservice

Pima Specialservice – vi gör det svåra lätt.

Fastigheter och inventarier är oftast betydande investeringar som måste tas om hand, annars förlorar de sin funktion och värde. Våra tjänster inom Specialservice handlar om att vårda och på så sätt bibehålla och förlänga funktion och öka värdet oavsett om du äger, hyr eller förvaltar. Specialservice betyder att det är extra höga krav på utförande, säkerhet och miljö.

Hur nöjd är du med dina servicetjänster idag?
Är du helt nöjd med resultatet?
Har du en naturlig dialog med såväl personalen som med deras ledning?

Varför vår Specialservice?

  • Vi vårdar och bibehåller funktionen och ökar värdet i fastigheter och inventarier.
  • Det ska vara lätt för er att äga och bruka med vissheten att vi tar hand om det svåra.
  • Kontakten med oss är alltid professionell och trevlig.
  • Innan vi inleder samarbetet ingår det alltid ett kostnadsfritt konsultbesök på plats hos er där vi går igenom ert behov och era förutsättningar.
  • Vi har alltid skriftliga avtal där det tydligt framgår vad som ingår.
  • Våra medarbetare bär alltid synliga id-kort och arbetskläder med våran logotyp.
  • Våra medarbetare är yrkesutbildade (via vår Yrkesskola).
  • Våra medarbetare har kollektivavtalsenlig lön och villkor då vi är medlemmar i Almega Serviceentreprenörerna.
  • Alla våra medarbetare är försäkrade via Fora.
  • Vi har ansvarsförsäkring och nyckelförsäkring (vi samarbetar med Trygg Hansa)
  • Vi använder miljövänliga metoder, vi är ISO 14001-certifierade (miljö).
  • Vi följer alltid upp att ni är nöjda med oss och vi vidareutvecklar alltid våra samarbeten, vi är ISO 9001-certifierade (kvalitet).

Skicka ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan, dock senast nästkommande arbetsdag.

RENT HELT ENKELT
  • Lätt att vara kund
  • Alltid en bra städning
  • Ett tryggt val
Våra tjänster
  • Storstädning
    Vi rekommenderar att storstädning utförs en till två gånger per år (beroende på återsmutsningshastighet).
  • Golvrenovering och vård
    De flesta golv utsätts för en mekanisk nötning som sliter på ytan. I syfte att säkerställa hållbarheten rekommenderar vi (för de flesta golv) golvvård minst en gång per år, vilket också ger ett rent och fräscht intryck och mer lättstädade golv.
  • Fönsterputs
    Minst en gång per år bör alla sidor putsas och karmar tvättas, och ytterligare minst en gång bör ensidig puts göras. Är fastigheten havsnära eller i högtrafikerat område så kan frekvensen behöva utökas ytterligare.
  • Fasadrengöring
    Fasaden är oftast första intrycket för besökaren. Vi rekommenderar att fasaden rengörs samtidigt som fönsterputsningen utförs, det är kostnadseffektivt samtidigt som det höjer det totala intrycket.
  • Processrengöring
    Många verksamheter har förhöjda behov av rengöring. Vi arbetar med förebyggande och avhjälpande rengöring i syfte att säkerställa produktion. Dessutom processtädning i syfte att minimera miljöpåverkan och att säkra underhållsmässighet och arbetsmiljökrav inom industrin. 
  • Klottersanering
    Klotter är ett gissel för många fastighetsägare och verksamheter. Det tråkiga är att det har en tendens att föröka sig ju längre det sitter kvar. Därför rekommenderar vi vårt Garantiavtal för klotter, som innebär att vi garanterar åtgärd inom ett dygn.
  • Entrélösningar
    Detta är en del av våra förebyggande rengöringsprogram. Vi tillhandahåller kompletta entrélösningar som både ger besökaren ett gott intryck men också stoppar smutsen innan den kommit in.
  • Fastighetsunderhåll
    Emellanåt behöver ytskikt repareras och fastigheten underhållas, våra målare, snickare, rörmokare och fastighetsskötare ser till att arbetet blir gjort.
  • Hygien+program™
    Vill du minsta smittrycket under influensatider. Eller har ni tröttnat på den återkommande dåliga lukten. Fråga efter vårt avhjälpande och förebyggande Hygien+program™.
Så här funkar det

1. Boka möte

  1. Fyll i era kontaktuppgifter och en kort beskrivning av ert behov i formuläret.
  2. Vår konsult återkommer till er inom kort för att boka en tid för genomgång på plats.

2. möte och förstudie

Väl på plats går vi igenom ert behov och besiktigar fastigheten.  Vi tar fram en passande lösning för ert behov och er budget. Och när ni är nöjda så bestämmer ni vilket datum arbetet skall börja.

3. Vad händer sedan?

Det är nu vi jobbar på med det som vi älskar att göra – alla våra processer för att kunna leverera en bra tjänst som ni kan vara trygg med. Mycket av arbetet märker ni inte av eftersom vi frigjort er från tiden det tar att behöva tänka på det.

I korthet händer detta:
  1. Vi tillsätter en dedikerad Service Manager som tar hand om er.
  2. Service Manager bekräftar startdatum för leveransen till er.
  3. Service Manager säkerställer sedan att uppstarten går smidigt och därefter att den fortlöpande leveransen blir bra och säker.
  4. Service Manager håller sedan fortlöpande kontakt med er och utvecklar samarbetet efter era behov.
Auktoriserad Serviceenreprenör, ISO14001 MIljöcertifierad, ISO9001 Kvalitetscertifierad
Auktoriserad Serviceenreprenör, ISO14001 MIljöcertifierad, ISO9001 Kvalitetscertifierad