Rent helt enkelt – På jobbet

Hur nöjd är du med dina servicetjänster idag? Är du helt nöjd med resultatet? Har du en naturlig dialog med såväl personalen som med deras ledning?
Dina medarbetare har inte bara rätt till en frisk, fräsch och trivsam arbetsmiljö. Ordning och reda, hygien och trivsel påverkar dessutom deras attityd och prestationer. Rena toaletter, personalkök och andra gemensamma utrymmen är också ett effektivt sätt att minska smittspridning och sjukfrånvaro. Och ett gott kaffe som serveras i en modern och inspirerande miljö och en hälsogivande fräsch frukt till mellanmål höjer arbetsglädjen ytterligare.
Med Rent helt enkelt – på jobbet gör vi det lätt för er att köpa en bra kontorsstädning som ni kan vara trygga med. Och med våra +Tjänster™ höjer ni arbetsglädjen ytterligare.

Detta är Rent helt enkelt - På jobbet

  • Det ska vara lätt att köpa bra städning som ni kan vara trygga med.
  • Kontakten med oss är alltid professionell och trevlig. 
  • Alltid en bra städning och servicetjänst med serviceglädje. 
  • Det ingår kostnadsfritt konsultbesök på plats hos er där vi går igenom ert behov och era förutsättningar.
  • Vi har alltid skriftliga abonnemangsavtal där det tydligt framgår vad som ingår.
  • Vi har felxibla avtal med en provmånad. 
  • Våra medarbetare bär alltid synliga id-kort och arbetskläder med våran logotyp.
  • Våra medarbetare är yrkesutbildade (via vår Yrkesskola).
  • Våra medarbetare har kollektivavtalsenlig lön och villkor då vi är medlemmar i Almega Serviceentreprenörerna.
  • Alla våra medarbetare är försäkrade via Fora.
  • Vi har ansvarsförsäkring och nyckelförsäkring (vi samarbetar med Trygg Hansa).
  • Vi använder miljövänliga metoder, vi är ISO 14001-certifierade för miljö.
  • Vi har kontinuerliga kunduppföljningar så att ni är nöjda med oss och vi vidareutvecklar alltid våra samarbeten.
  • Vi är ISO 9001-certifierade för kvalitet.


hört från kund

"Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag."

Claes Sunebring/Country Manager
Freudenberg Household Products
Vileda

samla arbetsplatsens alla tjänster med en kontakt och en faktura, helt enkelt - på jobbet

Här ser du ett urval på tjänster.
- Regelmässig kontorsstädning
- Periodiska moment
- Hygienmaterial Service
- Service Management
- Service Control
- Storstädning
- Golvvård
- Fönsterputs
- Fasadrengöring
- Entrélösningar
- Fastighetsunderhåll
- Hygien +Program™
- Frukt till jobbet
- Blominredning
- Kaffe och te
- Kalla drycker
- Snacks och mellanmål
- Snacks- och dryckesmaskiner
- Vattenautomater
- Frukostpaket
- Eventpaket
Vad ingår i abonnemanget?

grundtjänsten

I abonnemanget för vår grundtjänst ingår alltid följande:
  • Leverans av regelmässig kontorsstädning.
  • Hygienmaterial Service™ – vi kontrollerar behov, beställer, levererar och fyller på hygienmaterial. Kostnaden för förbrukningsmaterialet faktureras.
  • Service Management™ – ni har en dedikerad Service Manager som noggrant planerar verksamheten och säkerställer genomförandet av de av er valda tjänsterna.
  • Service Control™ – efter utfört arbete utför vi en egenkontroll, dessutom genomför vår Service Manager utökad Service Control™ minst en gång per år i syfte att fånga upp aktuell leveransstatus, förändringar och eventuella behov av tilläggstjänster eller +Tjänster™ och tillsammans med er vidareutvecklas samarbetet.

välj till våra Tilläggstjänster

Våra tilläggstjänster förenklar vardagen för er. Samlat på en faktura och med en kontakt. Vi kallar det, Helt enkelt - på jobbet . Lägg även till era favoriter från våra  + tjänster, så höjer ni arbetsglädjen ytterliggare. 
  • Storstädning
    Vi rekommenderar att storstädning utförs en till två gånger per år (beroende på återsmutsningshastighet).
  • Golvvård
    De flesta golv utsätts för en mekanisk nötning som sliter på ytan. I syfte att säkerställa hållbarheten rekommenderar vi (för de flesta golv) golvvård minst en gång per år, det ger också ett rent och fräscht intryck och mer lättstädade golv.
  • Fönsterputs
    Minst en gång per år bör alla sidor putsas och karmar tvättas, ytterligare minst en gång bör ensidig puts göras. Är fastigheten i en utsatt miljö (havsnära, nära biltrafik) så kan frekvensen behöva utökas ytterligare.
  • Fasadrengöring
    Fasaden är oftast första intrycket för besökaren. Vi rekommenderar att fasaden rengörs samtidigt som fönsterputsningen utförs, det är kostnadseffektivt samtidigt som det höjer det totala intrycket.
  • Entrélösningar
    Detta är en del av våra förebyggande rengöringsprogram. Vi tillhandahåller kompletta entrélösningar som både ger besökaren ett gott intryck men också stoppar smutsen innan den kommit in.
  • Fastighetsunderhåll
    Emellanåt behöver ytskikt repareras och fastigheten underhållas. Våra målare, snickare, rörmokare och fastighetsskötare ser till att arbetet blir gjort.
  • Hygien+ Program™
    Vill du minska smittrisken under influensatider? Fråga efter vårt avhjälpande och förebyggande Hygien +Program™.
Våra  +Tjänster™ höjer arbetsglädjen ytterligare, samlat på en faktura och med en kontak. Helt enkelt - på jobbet.
  • Frukt till jobbet
  • Blominredning
  • Kaffe och te
  • Kalla drycker
  • Snacks och mellanmål
  • Snacks- och dryckesmaskiner
  • Vattenautomater
  • Frukost
  • Eventpaket
  • (Kostnadsförslaget skickas dit)
  • (Behövs om vi behöver komplettera informationen)
Så här funkar det

1. Begär eRT prisförslag

  1. Begär ert prisförslag nedan.
  2. Inom kort skickar vi ert prisförslag och vår kundtjänst följer upp förslaget per telefon, eller om ni vill så bokar ni en tid för genomgång på plats.

2. Genomgång av prisförslag

Genomgången handlar om att anpassa tjänsten till ert specifika behov. Om ni önskar så väljer ni till våra tilläggstjänster och +tjänster. När ni är nöjda så bestämmer vi tillsammans vilket datum arbetet skall börja.

 

3. Vad händer sedan?

Det är nu vi jobbar på med det som vi älskar att göra – alla våra processer för att kunna leverera en bra tjänst som ni kan vara trygg med. Mycket av arbetet märker ni inte av eftersom vi frigjort er från tiden det tar att behöva tänka på det.

I korthet händer detta:
  1. Vi tillsätter en dedikerad Service Manager som tar hand om er.
  2. Service Manager bekräftar startdatum för leveransen till er.
  3. Service Manager säkerställer därefter att uppstarten går smidigt och sedan att den fortlöpande leveransen blir bra och säker.
  4. Service Manager håller sedan fortlöpande kontakt med er och utvecklar samarbetet efter era behov.
Pima är en auktoriserad serviceentreprenör, ett auktoriserat bemanningsföretag och är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001.